Інформаційна кампанія #ШахрайГудбай
З 7 липня 2020 року Національний банк запустив Всеукраїнську інформаційну кампанію з протидії платіжному шахрайству #ШахрайГудбай. Мета кампанії – навчити українців основним правилам безпеки безготівкових та онлайн-платежів.
В Україні, як і у світі, найпопулярнішим методом шахрайства з платіжними картками є соціальна інженерія – це коли люди самі переказують гроші аферистам або розкривають їм дані своїх карток. Виклик для центральних банків усіх країн в період карантину та масового переходу в онлайн – убезпечити людей від таких випадків.
Якщо раніше банки та правоохоронні органи боролися із накладками на банкомати, через які шахраї викрадали дані карток, – то зараз борються за обізнаність населення, адже переважно люди стають жертвами шахраїв через недотримання основних правил платіжної безпеки.
В минулому році в Україні відбулося майже 72 тисячі випадків незаконних дій із платіжними картами. 58% із них сталися в інтернеті. А от шахрайство з накладками на банкомати вже майже відійшло в минуле. У 2020 році через карантинні заходи українці все частіше стали обирати безготівкові платежі, розрахунки та покупки онлайн. З’явилися й нові сценарії у шахраїв, які під виглядом державних органів обіцяють грошову допомогу через карантин і у такий спосіб виманюють дані платіжних карток.
Пам’ятайте! Працівники банків не мають права та повноважень запитувати ваші персональні дані, ПІН-коди до платіжних карток, три цифри на звороті карти, строк дії картки, SMS-коди від банків та мобільних операторів та будь-яку іншу інформацію стосовно ваших рахунків.
Максимум, що ви можете назвати, – це 16 цифр на лицьовій стороні вашої картки.
У разі нарахування будь-яких пенсійних, соціальних чи інших державних виплат банки не телефонують клієнтам, не запитують номер платіжної картки, термін її дії та інші персональні дані.
Національний банк:
– не нараховує та не виплачує соціальну допомогу;
– не проводить жодних акцій, лотерей, виплат та розіграшів для громадян.
Національний банк застерігає та просить бути обачними із повідомленнями, які надіслані із невідомих чи підозрілих номерів:
– НЕ відповідайте на сумнівні/підозрілі SMS-повідомлення;
– НЕ переходьте за посиланнями, що містяться в таких повідомленнях;
– НЕ дзвоніть за вказаними номерами телефонів;
– НЕ повідомляйте свої персональні дані: ПІН-код, термін дії платіжної картки та три цифри на звороті картки, паролі, які надходять в СМС та пароль до онлайн-банкінгу.
Більше інформації читай на #ШахрайГудбай за посиланням https://bank.gov.ua/promo/stopfraud/
Потрапив в руки шахрая? Телефонуй в Кіберполіцію – 0 800 505 170 або звернись онлайн за посиланням https://cyberpolice.gov.ua/
Маєш сумніви щодо ситуації? Телефонуй на гарячу лінію Національного банку України – 0 800 505 240.
Коментарі:
Ваш коментар може бути першим :)