Іршанська громада
Коростенський район, Житомирська область

ЗАЯВА ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ ПРОЄКТУ «Детальний план території земельної ділянки площею 1,2266 га, кадастровий номер 1821181800:05:001:0520 у зв'язку із зміною цільового призначення

Дата: 25.07.2024 09:36
Кількість переглядів: 66

ЗАЯВА

ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ ПРОЄКТУ

«Детальний план території земельної ділянки площею 1,2266 га, кадастровий номер 1821181800:05:001:0520 у зв'язку із зміною цільового призначення із «земель запасу» (16.00) на «для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов'язані з користуванням надрами» (11.01), що розташована за межами с. Добринь Житомирської області Коростенського району»

 

  1. ІНФОРМАЦІЯ ПРО ЗАМОВНИКА:

Замовником детального плану визначено Іршанську селищну раду Коростенського району Житомирської області.

Код ЄДРПОУ: 04344593

Адреса: 12110, Житомирська обл., Коростенський р-н, смт Іршанськ, вул. Гулія, 7.

Телефон: (0414) 54-42-21.

Електронна поштова скринька: irshansk_rada@irshanska-gromada.gov.ua

Назва документа державного планування:

«Детальний план території земельної ділянки площею 1,2266 га, кадастровий номер 1821181800:05:001:0520 у зв'язку із зміною цільового призначення із «земель запасу» (16.00) на «для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов'язані з користуванням надрами» (11.01), що розташована за межами с. Добринь Житомирської області Коростенського району»

 

2. ВИД ТА ОСНОВНІ ЦІЛІ ДОКУМЕНТА ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ, ЙОГО ЗВ’ЯЗОК З ІНШИМИ ДОКУМЕНТАМИ ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ

Проект «Детальний план території земельної ділянки площею 1,2266 га, кадастровий номер 1821181800:05:001:0520 у зв'язку із зміною цільового призначення із «земель запасу» (16.00) на «для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов'язані з користуванням надрами» (11.01), що розташована за межами с. Добринь Житомирської області Коростенського району» виконано відповідно до Рішення № 590 тридцять сьомої сесії восьмого скликання Іршанської селищної ради Коростенського району Житомирської області від 18.04.2024 р.

Земельна ділянка проєктування розташована на території Іршанської територіальної громади за межами населеного пункту с. Добринь Коростенського району Житомирської області. Ділянка державної власності площею 1,2266 га (кадастровий номер 1821181800:05:001:0520).

Детальний план території виконаний з метою: зміни цільового призначенням з 16.00 Землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам) на 11.01 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов'язані з користуванням надрами.

Необхідність виконання стратегічної екологічної оцінки визначена п.1 ст. 19 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Законом України «Про стратегічну екологічну оцінку». Цілями стратегічної екологічної оцінки є сприяння сталому розвитку шляхом забезпечення охорони довкілля, безпеки життєдіяльності населення та охорони його здоров’я, інтегрування екологічних вимог під час розроблення та затвердження документів державного планування.

Детальний план розробляється у відповідності до вимог Земельного кодексу України, Водного кодексу України, Законів України «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про благоустрій населених пунктів», «Про землеустрій», «Про охорону культурної спадщини», «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про природно-заповідний фонд», нормативно-правових актів та нормативно-методичних положень.

Під час проєктування враховано також вимоги:

  • ДБН Б.1.1-14:2021 «Склад та зміст містобудівної документації на місцевому рівні»;
  • ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій»;
  • Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів.

 

3. ТЕ, ЯКОЮ МІРОЮ ДОКУМЕНТ ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ ВИЗНАЧАЄ УМОВИ ДЛЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ВИДІВ ДІЯЛЬНОСТІ АБО ОБ’ЄКТІВ, ЩОДО ЯКИХ ЗАКОНОДАВСТВОМ ПЕРЕДБАЧЕНО ЗДІЙСНЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ОЦІНКИ ВПЛИВУ НА ДОВКІЛЛЯ (У ТОМУ ЧИСЛІ ЩОДО ВИЗНАЧЕННЯ МІСЦЕЗНАХОДЖЕННЯ, РОЗМІРУ, ПОТУЖНОСТІ АБО РОЗМІЩЕННЯ РЕСУРСІВ)

Метою стратегічної екологічної оцінки є сприяння сталому розвитку регіону шляхом забезпечення охорони довкілля, безпеки життєдіяльності населення та охорони його здоров’я, інтегрування екологічних вимог під час розроблення та затвердження документів державного планування. Підставою для прийняття рішення про необхідність здійснення стратегічної екологічної оцінки є критерії визначення наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, затверджені органом, зазначеним у статті 6 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».

На проектній земельній ділянці планується розміщення відвалу розкривних порід площею 5460,0 м2 (СЗЗ – 300 м).

У відповідності до Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, територія проєктування межує: з північної, південної, східної та західної сторін – землями загального користування (проїзд).

Детальним планом території передбачається реалізація виду планової діяльності та об’єкту, який не матиме значного впливу на довкілля та щодо якого законодавством не передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля, відповідно до статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».

 

  1. ЙМОВІРНІ НАСЛІДКИ ДЛЯ ДОВКІЛЛЯ, У ТОМУ ЧИСЛІ ДЛЯ ЗДОРОВ’Я НАСЕЛЕННЯ

Детальний план даної території розробляється з урахуванням природо-кліматичних умов, існуючого рельєфу території, особливостей прилеглої території та забудови з дотриманням технологічних та санітарних розривів, з урахуванням взаємозв’язків основних та допоміжних споруд.

В процесі визначення важливих екологічних аспектів, пов’язаних з діяльністю функціональних підрозділів, розглядаються:

а) для довкілля:

В ході здійснення СЕО мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації документа державного планування детального плану території, зокрема, мають бути оцінені наслідки для таких компонентів довкілля:

- ґрунти;

- земельні ресурси;

- атмосферне повітря;

- водне середовище;

- стан фауни, флори, біорізноманіття;

- кліматичні фактори;

у тому числі для здоров’я населення.

б) для територій з природоохоронним статусом -

Під час здійснення СЕО, будуть оцінені можливі наслідки від розміщення відвалу розкривних порід, на території з природоохоронним статусом, відповідно до детального плану території.

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення –

Транскордонний вплив відсутній, оскільки територія, на яку розробляється ДПТ, розташована на значній відстані від меж сусідніх держав.

 

5. ВИПРАВДАНІ АЛЬТЕРНАТИВИ, ЯКІ НЕОБХІДНО РОЗГЛЯНУТИ, У ТОМУ ЧИСЛІ, ЯКЩО ДОКУМЕНТ ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ НЕ БУДЕ ЗАТВЕРДЖЕНО

З метою розгляду альтернативних проектних рішень та їх екологічних наслідків під час здійснення стратегічної екологічної оцінки проекту «Детальний план території земельної ділянки площею 1,2266 га, кадастровий номер 1821181800:05:001:0520 у зв'язку із зміною цільового призначення із «земель запасу» (16.00) на «для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов'язані з користуванням надрами» (11.01), що розташована за межами с. Добринь Житомирської області Коростенського району» передбачається розглянути «Нульовий сценарій» - без впровадження проектних змін. Альтернативи за іншими сценаріями не розглядатимуться.

 

  1. ДОСЛІДЖЕННЯ, ЯКІ НЕОБХІДНО ПРОВЕСТИ, МЕТОДИ І КРИТЕРІЇ, ЩО ВИКОРИСТОВУВАТИМУТЬСЯ ПІД ЧАС СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ

У процесі проходження стратегічної екологічної оцінки здійснюється:

-           збір та аналіз інформації про поточний стан компонентів навколишнього

природного середовища;

-           проведення аналізу слабких та сильних сторін проєкта детального плану з точки зору екологічної ситуації;

-           врахування пропозицій та зауважень у ході розробки СЕО, що були надані органами виконавчої влади, котрі реалізують державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища та охорони здоров’я населення;

-           проведення консультацій з громадськістю – громадських обговорень та слухань для більш чіткого та конкретного виявлення поточних екологічних проблемних питань території проєктування, що вивчається, та, водночас, попередження можливих негативних впливів реалізації проектних рішень детального плану території.

Під час підготовки звіту стратегічної екологічної оцінки визначити доцільність і прийнятність планової діяльності і обґрунтування економічних, технічних, організаційних, державно-правових та інших заходів щодо забезпечення безпеки навколишнього середовища, а також оцінити вплив на навколишнє середовище в період будівництва та функціонування планованих об’єктів, дати прогноз впливу на оточуюче середовище, виходячи із особливостей планової діяльності з урахуванням природних, соціальних та техногенних умов.

Основним критерієм стратегічної екологічної оцінки проекту містобудівної документації є її відповідність до державних будівельних норм, санітарних норм і правил  України, законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища.

 

  1. ЗАХОДИ, ЯКІ ПЕРЕДБАЧАЄТЬСЯ РОЗГЛЯНУТИ ДЛЯ ЗАПОБІГАННЯ, ЗМЕНШЕННЯ ТА ПОМ’ЯКШЕННЯ НЕГАТИВНИХ НАСЛІДКІВ ВИКОНАННЯ ДОКУМЕНТА ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ

Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розглядати заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків на довкілля, визначені законодавством та нормативно-правовими актами.

Зокрема, Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища» визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища при розміщенні, проектуванні, будівництві, введенні в експлуатацію, експлуатації, консервації споруд та ін. об’єктів.

Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог:

  • раціонального і економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій;
  • здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища;
  • здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів;
  • застосування біологічних, хімічних та інших методів  поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища і безпеку здоров’я населення;
  • збереження територій та об’єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, що підлягають особливій охороні;
  • здійснення господарської та іншої діяльності без порушення екологічних прав інших осіб.

Перелік і стисла характеристика проєктних рішень, комплекс яких включає:

  • ресурсозберігаючі заходи – збереження і раціональне використання земельних та водних ресурсів, повторне їх використання та ін.;
  • планувальні заходи – функціональне зонування, організація санітарно-захисних зон та санітарних розривів, озеленення та ін.

 

    1. ПРОПОЗИЦІЇ ЩОДО СТРУКТУРИ ТА ЗМІСТУ ЗВІТУ ПРО СТРАТЕГІЧНУ ЕКОЛОГІЧНУ ОЦІНКУ

Звіт про стратегічну екологічну оцінку має відповідати вимогам ч. 2 ст. 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», методичним рекомендаціям із здійснення стратегічної екологічної оцінки документів державного планування, затверджених наказом Міністерства екології і природних ресурсів України № 296 від 10.08.2018 р., методичним рекомендаціям щодо здійснення стратегічної екологічної оцінки містобудівної документації, затверджених наказом Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України № 705 від 18.10.2023 р.

Пропонується така структура Звіту із СЕО:

  1. зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;
  2. характеристика поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
  3. характеристика стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
  4. екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
  5. зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування;
  6. опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності - 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;
  7. заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;
  8. обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);
  9. заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;
  10. опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);
  11. резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.
  1. ОРГАН, ДО ЯКОГО ПОДАЮТЬСЯ ЗАУВАЖЕННЯ І ПРОПОЗИЦІЇ, ТА СТРОКИ ЇХ ПОДАННЯ

Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки «Детальний план території земельної ділянки площею 1,2266 га, кадастровий номер 1821181800:05:001:0520 у зв'язку із зміною цільового призначення із «земель запасу» (16.00) на «для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов'язані з користуванням надрами» (11.01), що розташована за межами с. Добринь Житомирської області Коростенського району» подаються до: Іршанської селищної ради Коростенського району, Житомирської області за адресою: 12110, Житомирська обл., Коростенський р-н, смт Іршанськ, вул. Гулія, 7.

Телефон: (0414) 54-42-21.

Електронна адреса: irshansk_rada@irshanska-gromada.gov.ua

Строк подання зауважень і пропозицій громадськості становить 10 днів з дати оприлюднення Повідомлення про оприлюднення цієї Заяви на офіційному сайті Замовника.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Авторизація

УВАГА!

Шановні користувачі нашого сайту. В процесі авторизації будуть використані і опубліковані Ваші:

Прізвище, ім'я та по батькові, Email, а також регіон прописки.

Решта персональних даних не будуть зберігатися і не можуть бути використані без Вашого відома.

Погоджуюсь на передачу персональних даних